AKS

Gruppen henvender sig til unge udviklingshæmmede med generelle indlæringsvanskeligheder. Flere elever har sprog og tale-vanskeligheder, samt funktionsnedsættelse mht. motorik og sansning.

I AKS er undervisningens udgangspunkt, den enkelte elevs ønsker, potentialer og daglige liv. Undervisningen sigter mod, at eleverne bliver så selvstændige og parate til voksenlivet som muligt.

Kommunikationen i klassen kan understøttes af tegn til tale, billeder, IT, gestik og kropssprog. Vi arbejder med individuelle kommunikationshjælpemidler, som talemaskiner eller kommunikations programmer på tablets og mobiltelefoner. Derudover støtter vi eleverne i at kommunikere via internettet og på de sociale platforme.

I løbet af ugen deltager du i forskellige fag og aktiviteter, feks. dansk, matematik, musik, billedkunst / værksted, idræt, svømning og ridning. Her vil du mødes med elever fra andre grupper.

Vi tilbyder også botræning, herunder indkøb, madlavning, tøjvask, hygiejne og social træning. Vi vægter også trafiktræning og at kunne begå sig i det offentlige rum.

Skema for AKS

Alle dage møder man ind kl. 9.00