Værksted

Værksted henvender sig specielt til jer unge, der gerne vil arbejde mere med hænderne end med bøgerne. Vi syntes også det er vigtigt at øve sociale træning, samarbejde, ansvarlighed og medbestemmelse.

På værksteds holdet er der undervisning på flere områder:

Fagligt, værksted, havearbejde, madlavning og motion.

I fagligt arbejdes der projektorienteret med emner der er relevant for dit ungdomsliv. Her igennem træner du dine stave-, læse- og regnefærdigheder ved brug af bøger, film, computer og internet. Det er muligt at fremlægge et emne for hele klassen. Vi ser nyhederne og taler om hvad der sker i Danmark og ude i verden.

På værkstedet kan du udvikle din håndværksmæssige kunnen og dine kreative evner. Vi arbejder i alle tænkelige materialer. Du lærer at bruge almindeligt håndværktøj og små maskiner. Vi har også et motorværksted hvor du kan skrue på knallerter, havetraktorer eller lignende og lære om vedligehold og små reparationer.

Det grønne hold er til dig der gerne vil arbejde udendørs og bruge dine hænder. Du lærer at køre og vedligeholde havemaskiner og vi arbejder ude i haver med pleje og græsslåning.

Skolen arbejder sammen med Grejbanken, Kystlivscenteret, naturskolen samt nationalmuseet. Skolen har periodevis og samarbejde med andre steder eller institutioner.

Skema for Værksted

Alle dage møder man ind kl. 9.00